World Clock

lördag, mars 06, 2010

Ledig


I går var min mamma barnvakt i flera timmar medan jag tog bilen och åkte en tur. Jag ryckte med mig en matlåda, i hopp om att få sällskap när den skulle förtäras. Ringde min kompis Malin som var på jobbet och som precis hade värmt sin matlåda i micron. Jag trampade lite extra på gasen och så kunde vi luncha tillsammans. Matlådor är livet på en pinne!

Därefter styrde jag kosan mot Karlstad. Där gick jag och strosade på stan i min egen takt, det vill säga väldigt snabbt och handlade det jag hade råd till, det vill säga inte så mycket. Men det var hur härligt som helst ändå. Köpte i alla fall en ny bitleksak till Clara och Mårten och en korg att ha leksakerna i. Det blev en sådan kamp om vem som skulle leka med den nya leksaken, att vi fick sätta Clara i korgen som en avledande manöver. Hon trivdes riktigt bra, faktiskt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar