World Clock

söndag, december 06, 2009

BetongKarin











Idag har vi tillbringat söndagen hos Clara och Mårtens mormor och morfar. Marcus har hjälpt min far med hans evighetsprojekt - tvättstugan. För sisådär fem år sedan låg han på knä och lade kakel där nere men kom aldrig i mål, så att säga. Gud måste ha sett honom och fixade så att jag träffade en kakelsättare. Marcus fick upp ytterligare några plattor idag, vilket var ett litet steg i tvättstugan men ett stort steg för familjen Norberg.

I dag vände Mårten sig från rygg till mage själv. Det kan vara värt att nämna eftersom Clara alltid varit först med allting hittills. Bra jobbat Mårten!
Man får alltid med sig något från mamma och pappa, är det inte ett paket köttfärs så är det lite betong. Mamma har nämligen skaffat sig en ny hobby - betonggjutning. Hon har gjort jättefina grejer och fler skall det bli. Jag fick en marschallhållare, jättefin.

2 kommentarer:

  1. Vad duktig hon är, Karin!! Själv gjöt jag en dörrmatta i somras efter kursen. Sen har det inte blivit nåt mer. Stövlarna med blommor i, är de oxå gjutna?!?!?! Jättefräna! Såna vill jag med ha!!!!

    SvaraRadera
  2. Sassa brassa mandelmassa, MÅRTEN MÅRTEN MÅRTEN!!!
    Duktig kille det!
    Fint foto på morfar å barna!
    Och så fina hantverk! Beställningsvara för den ohändige opysslige???? Jag är mer pusslig ;-)
    Tant Kajsa

    SvaraRadera