World Clock

torsdag, februari 11, 2010

Inte bara Clara


I dag är jag trött överallt, både i kroppen och i huvudet.
Kroppen fick sig en rejäl omgång igår när jag promenerade till och från småbarnsrytmiken, sedan till och från BVC och till sist lade 5 km bakom mig i längdspåret. Marcus och jag tog oss en tur i den gnistrande snön på Hembygdsgården här i Skived. Det var premiärturen för mina nya längdskidor. De skötte sig som man kan förvänta sig när man har för mycket valla på, dvs inte så mycket glid framåt. Jag var helt slut när vi kom i mål. Marcus var jättenöjd över att vara piggare än mig. (Kan nämnas att det var han som skötte vallningen.)
I mitt huvud ekar skrik och gnäll. Det är mycket av den varan hemma hos oss nu. Clara har inget tålamod över huvud taget, hon är frustrerad över att hon inte kan ta sig dit hon vill och så vill hon att det ska hända något nytt hela tiden. Så man får involvera henne i olika aktiviteter och sätta ner henne lite här och var. IKEA-kassen fungerade i cirka 3 minuter. Måtte hon lära sig krypa snart...

2 kommentarer:

  1. Du får ta och komma hit kanske det händer lite nytt för henne en stund ;-) kram från stodene

    SvaraRadera
  2. Prövat gåstol??? Världens bästa uppfinning! Tror de borde ha åldern inne för det nu va? Dock hör man både ditten och datten om dem att de inte är bra för barna o att de är farliga och att barna får väga max 10 kilo, att de ska va minst fem år och bära både flytväst och hjälm.... typ! Men ärligt talat, kortare stunder blir längre och längre och barna älskar att förflytta sig hit och dit, mamma kan dessutom få vila både rygg och armar en smula!!! Kram

    SvaraRadera