World Clock

onsdag, november 18, 2009

Dörrknackarstackaren

I kväll fick vi besök av en larmförsäljare. Han hade sett att vi hade ett larmklistermärke vid dörren och undrade om vi verkligen hade larm. Jag fick så dåligt samvete över att vi struntat i att ta ned klistermärket, trots att vi inte har larm, så jag släppte in honom. Jag tror dock att han hade tänkt sig att vi skulle sitta ned vid vårt köksbord och prata seriöst om rörelsedetektorer och övervakningskameror i flera timmar men så blev inte fallet. Dels hade vi en trött liten Mårten som gjorde sitt bästa för att höras, dels stod jag med smet upp över öronen i vad som skulle bli kärleksmums och dessutom hade vi en Clara som tittade på honom som om hon aldrig sett en människa förut. Stackaren, han fick varken sälja något larm eller äta någon kärleksmums. Så kan det gå när man kommer hem till familjen Norberg-Karlsson.

1 kommentar:

  1. Hade också en dörrknackare häromdagen, men han ville sälja jullotter... dessvärre tar de ju sällan kort, och cash har man ju inte nu för tiden. Saken blir ju inte bättre för att man faktiskt helt saknar intresse för dessa lotter (vad man nu kan vinna). Så stackaren sa "Okej, jag förstår, men jag måste fråga i allafall". Man känner sig nästan elak som aldrig köper nåt.
    /Sara

    SvaraRadera