World Clock

måndag, november 23, 2009

Kalas


I lördags ställde jag till med en liten, liten överaskningsfest för Marcus, som fyller 35 år på onsdag. Jag lurade honom att jag skulle in till stan och gå på krogen, så han skulle vara hemma med barnen. Fredagen innan var jag hos mamma och förberedde lite käk. Förrätt och efterrätt lade jag ut på entreprenad, på gästerna. Jag har ljugit hela veckan och smusslat med sms och telefonsamtal för att få ihop det hela. Det känns nästan som att jag har haft en affär. Där ser man hur svårt det är att hålla koll på lögner, jag var nära att försäga mig flera gånger. Men allting gick i lås. Marcus gick i mysbyxor redo för en TV-kväll men det blev till att dra på sig jeans och öppna en öl istället. Tack till herr och fru Dahlén Darle, herr och fru Fridberg och Carl som gjorde detta möjligt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar