World Clock

torsdag, november 26, 2009

Ont i armen



I dag har jag varit på restaurang i Forshaga. Troligtvis Forshagas finaste dessutom. Den heter Joj! och kan varmt rekommenderas för lunchintag. Jag var där med min barndomskamrat, Maria. Med en god räksallad i magen begav jag mig till vårdcentralen för vaccination. Det är väldigt praktiskt att Forshaga är så litet ibland. Jag nåddes nämligen av ryktet att de hade fått doser över, efter riskgruppsvaccinationerna. Jag ringde min kusin, Sandra, som också hade fått reda på detta via en bekant. När jag var på väg därifrån mötte jag min mamma som även hon hade hört talas om detta. Som sagt, Forshaga är underbart litet. Vem behöver internet och telefon när djungeltelegrafen fungerar lika bra?

Efter vaccinationen gick jag till Sandra och tillbringade resten av eftermiddagen med henne och hennes goa söner Linus, Albin och Olle. Clara och Mårten trivdes lika bra hos alla, tills de till slut sade ifrån och ville åka hem till pappa. Nu har jag precis ätit upp sista kvällsmackan och ska gå och pussa på den andra Mackan. Det blir ingen kram, för jag har lite ont i armen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar