World Clock

måndag, oktober 05, 2009

Ensam hemma


Marcus har börjat jobba igen... i Norge! Chefen ringde i lördags och frågade vad han helst vill göra; sitta på kontoret och rulla tummarna eller åka till Norge och tjäna pengar. Svaret var givet, tummar kan man ju inte leva på. Så i morse drog han iväg till grannlandet och kommer inte hem förrän på onsdag kväll. I natt får jag alltså försöka att hålla mig vaken bäst jag kan. Spännande!

Idag hade vi besök av Jolin, Holly och Bettie igen. De var ju här när min mage var på bristningsgränsen. Tyvärr innehöll den inte en gunghäst (se tidigare inlägg: http://louisenorberg.blogspot.com/2009/07/idag-kom-jolin-holly-och-bettie-pa.html) men jag tror de var nöjda över att det blev två bebisar istället. Holly, den äldre av dem, var en hejare på att vara barnvakt, så henne ska vi anlita vid en eventuell grillfest nästa sommar, när Clara och Mårtens ben är fulla av spring. Clara och Mårten fick väldigt fina muminkläder!

4 kommentarer:

  1. Tufft att vara ensam i flera dagar/nätter, men det kommer att gå jättebra är jag övertygad om. För oss går det riktigt bra att roa oss själva på dagarna än så länge =) Kramis linda

    SvaraRadera
  2. det fixar du galant. jag är inte långt borta annars, kommer gärna och hjälper till :) hoppas allt är bra annars. kram kram

    SvaraRadera
  3. Åh vad goa! Vilka duktiga stora tjejer du har Jolin. Och tänk att jag bara sett Bettie EN gång!!! Vi får ta en syskonträff med barn snart :-) Madelen

    SvaraRadera
  4. Madde: Det tycker jag absolut!!!!! Josse o du kan ju ta en var av oss som har några fler liksom ;-)

    Har du det bra i Norge?!

    SvaraRadera