World Clock

tisdag, oktober 06, 2009

Ensamma mamman

Det känns som att jag har vunnit på Lotto - första natten är gjord och Clara och Mårten skötte sig fint. De vaknade som vanligt vid ettsnåret och sen vid fyra ungefär, för matintag. Jag klarade att hålla mig vaken, kanske just för att jag var ensam. Och bara för att jag var ensam, så passade Clara på att bajsa ner sig mitt i ettmålet och Mårten mitt i fyramålet. Det är ju egentligen Marcus som är bajsminister i familjen... Sen började de gny vid sex och då tog jag upp dem till mig i sängen och så sov vi till 08.00. Mysigt!

Idag har morsan och jag varit på Bergvik. Köpte inget speciellt men känslan av att komma utanför huset och Forshaga kommun är det som slår högst. Nu sover ungarna och jag ska gå ner i källaren och kolla på Äntligen hemma. Marcus ringde förut och överraskade mig med att han kommer hem redan ikväll. Hurra! De hade jobbat så hårt att han hade fått skavsår på knäna, stackaren.

2 kommentarer:

  1. Visste jag väl att du skulle klara det! Men måste ändå vara skönt att Marcus kommer hem ikväll.
    Vad de växer, de små liven. Måste se till att komma och hälsa på er snart igen, annars har de väl moppe nästa gång jag ser dem... :)
    Puss och Kram
    Therése

    SvaraRadera
  2. Gud vad duktig du är tjejen som fixar att ta hand om småttingarna på egen hand! Jag vet hur tufft det kan vara speciellt när dom gör det där lilla extra som sätter ens humör, tålamod och psyke på prov! Ikväll har jag haft två trötta dagisbarn hemma själv. Dom har varit minst sagt besvärliga! men nu sover dom och jag saknar dom lite faktiskt:) kram fia

    SvaraRadera