World Clock

onsdag, oktober 07, 2009

Pysselsöndag




I söndags hade vi en pysseldag. Jag slet fram symaskinen för att sy lite ögongodis till Clara och Mårten. Jag försökte skapa något som liknar den kära Stomatoltanten och hittade ett tyg i gömmorna. Kanske inte världens roligaste tyg med det är i alla fall rött och vitt. Det blev två "förkläden" till ryggstöden i bilen, så att de har något att titta på när vi är ute och far. Vi åkte ju bil igår men jag tror inte att klädena kunde konkurrera med Stomatoltanten. Jag får nog nöja mig med att de var knäpptysta hela vägen till stan... det var liksom lite mer liv i luckan på vägen hem.
Jag hann även med att fixa lite i barnens rum. Satte upp två krokar på exakt 1 meters höjd, skall bli spännande att se hur gamla de är när de når upp dit. De fina kostymfodralen som hänger på krokarna fick de av moster Madde för ett tag sedan. De innehöll två stencoola bodys med texten: "My real dad is in prison" respektive "Blah, blah, blah - Shut the fuck up!". De växer i dem när som helst nu. Marcus började måla i lillrummet och det blev så bra! Fortsättning följer...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar