World Clock

lördag, oktober 31, 2009

Happy halloween!

Precis lagom till All Helgona har de växt i de häftiga mössorna vi fick av tvillingmamman i USA. Det står "BOOO!" på den ena och den andra är en pumpa. I går kväll var vi hos Clara och Mårtens farmor, farfar och gammelmorfar på kyrkogården i Grums och tände ljus för dem. De satt alldeles stilla och tysta i babyskydden på gräset framför farmors grav och kollade på alla ljusen runt omkring. Det verkade som att de kände den heliga sinnesstämningen. Oj, vad rörd jag blev.
Att de var så lugna kan också ha berott på att de fick sitt tremånadersvaccin igår. De var jätteduktiga och det enda som hände var att de blev väldigt slöa efteråt. Väl hemma efter kyrkogårdsbesöket var de ungefär som vanligt men de somnade väldigt gott. Dessutom sov de till 06.10 i morse. Halleluja! Jag vaknade innan dem på grund av att att mina bröst var som övergödda meloner - och då menar jag inte sådana där små galiameloner...

I kväll ska vi lämna bort dem över natten för första gången! Barnvakterna heter mormor och morfar och de har sett fram emot detta i flera veckor. Vi ska på Halloweenfest i goda vänners lag men det blir ingen utklädning, om vi inte lånar Clara och Mårtens mössor, förstås.

1 kommentar:

  1. Jag tillönskar Er en trevlig och avslappnad kväll. Mormor och morfar fixar tvillingarna jättebra. Det vet jag.

    Kram från Kopparberg

    SvaraRadera