World Clock

söndag, oktober 25, 2009

Paparazzi

I fredags när jag och Moster Madde var på stan hände något underligt. Madde var inne i en affär medan jag stod utanför med vagnen. Plötsligt kommer det fram ett helt gäng, kanske sju eller åtta, arabiska kvinnor och tjejer. En av dem pekar på sin mobilkamera och sedan på tvillingarna. "Visst, det går bra", sa jag. Då drog resten av skaran också upp kameror och mobiler och lät fotoblixtrarna smattra så det stod härliga till, samtidigt som munnen gick i ett på dem. Jag stod i mitten och förstod inte ett dugg. En av kvinnorna var äldre och hon nöp Clara och Mårten i kinderna, för att sedan pussa på sina fingrar. Undrar vad det betyder, någon som vet? Sedan strök hon dem över huvudet och gjorde korstecknet. Det kändes fint på något sätt, som om de blev välsignade. Syrran hade väldigt svårt att hålla sig för skratt när hon kom ut ur affären och såg mig stå i mitten av alla mäniskor, som värsta popidolen. Fast det var ingen som tog kort på mig...

3 kommentarer:

  1. Hej vi provar igen!
    Vilka underbara barn ni har. Vi sitter här och tittar och skrattar om allt du skriver om er vardag mycket under hållande. Ni är en fin familj. Stora kramar Skåningarna Susanne,Maria och Göran.

    SvaraRadera
  2. Vilken gosig bild! de är bara sååå söta era små juveler.
    Häftig upplevelse på stan!Intressant om någon skulle ha vetskap om betydelsen av situationen som utspelade sig. Kram /mormor.

    SvaraRadera
  3. Kram ifrån Oscar och Linnea! Twins are best!

    SvaraRadera