World Clock

torsdag, oktober 15, 2009

Skitunge

I går utmanade Mårten mig i en bajsduell. Nu är jag ensam med dem på dagarna, eftersom Marcus har blivit Svenne och jobbar sju till fyra. På onsdagar går vi på spädbarnsrytmik och idag var alltså första gången som jag skulle administrera allting själv. Jag tyckte att jag var ute i god tid när jag började amma dem. Men så small det till i brallan på Mårten och jag fick avbryta för blöjbyte. Det innebär alltså att jag lägger barnen vid vardera sidan om mig i soffan, så att jag kan plocka bort amningskudden. Sen säkrar man ett barn i soffan medan man går och sätter det andra i en babysitter, som man bär in i badrummet. Sen går man tillbaka och hämtar det första barnet som man skall byta på. Så efter bajselimineringen fick jag utföra proceduren igen fast åt andra hållet och fortsätta amningen. Efter ytterligare några minuter tittar Mårten på mig med en oroväckande min och snart började det lukta bajs igen... Sen var det varma tröjor och mössor på och så sprang jag till Församlingshemmet. Men jag vann, för vi hann!

1 kommentar:

  1. Om ni hade glömt... My name is Mårten!
    And dont you ever 4-get!!!
    Aunty K

    SvaraRadera