World Clock

söndag, september 13, 2009

Kalla fakta

Jag erkänner: Det är mycket mer jobb med barn än vad jag trodde. Jag har förvisso ungefär 30 kusinbarn som jag har burit på, gått promenader med och stoppat in nappen på. Men det kan inte jämföras med hur det är att ha en liten parasit på sig dygnet runt... eller två, förresten. För det första trodde jag att spädisar somnade så fort man lade ner dem i sängen. För det andra trodde jag att blöjor håller tätt. För det tredje trodde jag att Marcus skulle kunna återvända till jobbet i Norge efter två månader. Tjena! Våra guldklimpar sover mer än gärna på magen på oss men inte lika gärna för sig själva på dagen. Mårten lyckas pinka ner sina kläder minst en gång om dagen och ibland övertalar han även syrran att göra det samma. Marcus börjar jobba om tre veckor... i Sverige. Och jag har redan fjärilar i magen för att vara hemma helt själv. Norge kommer inte på fråga förrän Clara och Mårten kan äta med kniv och gaffel!

2 kommentarer:

  1. Du är en supermamma! Går så bra så. Visst är det mycket jobb, men man får så mycket tillbaka och det är det som är så underbart. Skönt att Marcus håller sig hemma i Sverige. Vill du ha sällskap någon dag är det bara att höra av sig. Kram

    SvaraRadera
  2. Vad söt Du är. Kommer att fixa detta SUPERBET!
    Kram från Kopparberg!!!

    SvaraRadera