World Clock

fredag, juli 17, 2009

Buggysäsongen är här!

Igår var det säsongspremiär för mig och Marcus i familjen Norbergs beachbuggy. Den har vilat i några år men nu rullar den igen. Pappa byggde om en gammal Bubbla någon gång på 80-talet, när jag var liten. Bubblan är från -67 och buggyn klassas därför som en veteranbil, tro det eller ej. Man känner sig kanske inte lika cool som i en Ford Mustang från samma år men det är ändå med barnslig förtjusning som man spänner på sig säkerhetsbältet och hör motorn smattra igång. Vi älskar vår buggy, det känns faktiskt som en lillebror, och det är väl därför som mina föräldrar inte har haft hjärta att sälja den. Jag övningskörde till och med i den för många år sedan och det var ingen risk att missa "döda vinkeln", direkt. Nu hoppas vi på fint väder resten av sommaren så att beachbuggyn får göra skäl för sitt namn! Undrar om man kan ha bilbarnstolar i den...

1 kommentar:

  1. Lillebror ja, det säger jag alltid till folk som frågar om jag har några syskon. Japp, jag har en syrra och en beachbuggy! Hoppas det blir en fin sensommar så jag också får bräsa runt lite när jag kommer hem. Har ju faktiskt aldrig kört den där själv... :-S Madde

    SvaraRadera