World Clock

fredag, augusti 14, 2009

En hektisk dag

Igår kände vi oss som världens sämsta föräldrar. Dagen började dock väldigt bra. De sov gott i bilen till CSK där Clara skulle göra ultraljud på sina höfter. Detta för att utesluta instabila höftleder eftersom hon låg i säte. Marcus var inte långt ifrån att golva läkaren då han bröt i de små benen. Farbror doktorn var mycket skicklig och konstaterade att allt var i sin ordning. Dagen till ära fick de inviga mammas kläder. Mårten ser ut som en mat-tant!

Därefter åt vi lunch på patienthotellet. Barnen sov när vi åt och när vi var färdiga var det deras tur att inta en superb måltid i baksätet på bilen, via dubbelamning. Tur att vi har tonade rutor! En kompis till Marcus föreslog att Marcus kunde klä av sig naken om jag känner mig för offentlig, då är det inte mig folk tittar på... Mätta och glada for vi vidare till stan för att fika med Annie och Johan. Annie är en före detta kollega som fick en Moa, exakt två månader innan Clara och Mårten kom, perfekt lekkamrat så småningom.

Som om inte dagen innehållit nog med aktiviteter, tog vi med våra pluppisar till Willys! Stort misstag. Herregud, vilka konstiga ljud det finns inne på en matvarubutik och vad kallt och otrevligt det är. Jag och barnen undvek mjölkdisken, man måste ju vara rädd om sina juveler och mjölkmaskiner. Och den nya influensan, den kan väl ha tagit sig in på Willys? Clara gillade inte vårt upptåg, hon skrek sitt allra mest hjärtskärande skrik. Mårten halvsov men såg bekymrad ut. Marcus och jag hade väldigt mycket svans mellan benen när vi gick ut därifrån. Så här mycket äventyr ska vi inte ge oss ut på igen förrän de fyller femton!

1 kommentar:

  1. Härligt att de börjar växa i skinnet :-D Idag kommer jag och gosar med dem!
    Madelen

    SvaraRadera