World Clock

torsdag, augusti 20, 2009

Nya rutiner

Åh herre gud, vilken drastisk vändning livet tog när vi slutade med mjölkersättningen. Från att ha varit två änglar som sov likt klubbade sälar mellan målen, har de förvandlats till två, fortfarande änglar, men väldigt hungriga och skrikiga sådana. Mårten vill helt plötsligt ha ensamrätt på mig och matstrejkar när Clara är i närheten, vilket har lett till att vi fick övergå till singelamning. Nu kan man snacka Mamma Mu, alltså! Det verkar som att de är omättliga. När de somnar efter amningen lägger vi dem i sängen men efter 2 minuter går brandlarmet... gånger två! Hur många frimärken behöver man till sisådär 6 kg, tror ni?

4 kommentarer:

  1. Hej du!

    Jag skrattar högt när jag läser bloggen. Är jätteroligt att följa med i dina och Marcus strapatser bland blöjor, mjölk och kiss. Kämpa på! Tusen kramar från Minna

    SvaraRadera
  2. Det är fantastiskt roligt att läsa Din blogg. Går in flera gånger om dagen för att se om det kommit något nytt. Idag har jag läst om allt en andra gång och njuter lika mycket som första gången jag läste det!
    Fortsätt att skriva så mycket Du hinner och orkar!

    Krama om Dina små söta pluttar.
    Mai Lis i Kopparberg

    SvaraRadera
  3. Madeleine Nilsson21 augusti 2009 kl. 16:52

    Varför ska ni sluta med mjölkersättningen då? Hoppas ni får ordning på allting. Är ju bra om du får vila emellan varven också. Det ordnar sig! Du är superbra! Kram

    SvaraRadera
  4. Du/ni är jätteduktiga!!!!
    Klappar takten här när ni kämpar på. Tack och lov så kommer du inte sitta där och amma och lyssna på bebis skrik i 18år utan allt är övergående... Om arton år kanske du sitter och tänker och längtar tillbaka till när du ammade? Allt har sin tjusning;-)
    Önskar man kunde hjälpa, men jag tror bara det är mama Donalds spenor som räknas...
    Keep the good work up.
    Tant Kajsa

    SvaraRadera