World Clock

onsdag, augusti 12, 2009

Namnsdag







Grattis på namnsdagen, Clara!

Idag har vi varit på äventyr till Grums. Där hälsade vi på Marcus mormor, farmor och farfar. Mormor Greta var helt till sig av lycka över de små och blev inte mindre lycklig när vi behövde stanna hos henne för att amma. Clara sörplade glatt i sig namnsdagsmjölken men Mårten matvägrade, eller rättare sagt bröstvägrade. Det är nästan så att man tror att han är lat, för flaskan tar han hur lätt som helst.

På kvällen kom mormor och morfar med namnsdagspresent till Clara. De hade även en present till Mårten, så att han inte skulle bli avundsjuk. Om man vill ha en mer seriös anledning så var det för att han hade varit så duktig häromdagen och blivit 200 g tyngre. Tänk om en annan skulle bli uppvaktad så fort man lade på sig lite - vad tjock jag skulle vara! De fick en varsin basker och byxa som min mor hade sytt! Ascoola!

3 kommentarer:

  1. Du skriver ju så underbart underhållande Louise! Jag har tom delat med mig av bloggen till min jobbarkompis, vi måste liksom läsa om er familj på morgonen när vi startar jobbet ;-)
    Hoppas att du kommer orka hålla skrivandet vid liv!
    Kram Jolin

    SvaraRadera
  2. Åååh, goa Greta! Man kan riktigt se hur stolt hon rullar fram vagnen :-)
    Ska bli så roligt att se småttingarna (och er) i helgen! Kommer i morgon kväll.
    Puss syster yster

    SvaraRadera
  3. För att inte tala om tanten och gubben i soffan förresten ;-)
    Vad duktig du är på att sy mamma!! syster igen

    SvaraRadera