World Clock

tisdag, augusti 18, 2009

Viktuppgång

Mina barn äter upp mig! Medan jag kämpar för att behålla köttet på benen, är det andra som växer så det knakar. Barnmorskan var på hembesök hos oss idag. Marcus och jag tippade barnens vikt men underskattade de små matvraken. Dunderklumpen Clara har gått upp hela 430 g på åtta dagar och väger nu 3190 g! Mårten var lite mer blygsam och hade gått upp 360 g, vilket egentligen också är väldigt mycket. Från och med nu tänkte vi försöka vänja dem av vid mjölkersättningen och flaskan. Detta kommer antagligen innebära att de vill amma oftare men det får man väl ta. Förresten har jag tänkt på hur jag skall klara att dubbelamma när inte Marcus är hemma och assisterar mig. Kom fram till att jag helt enkelt får lägga dem bredvid varandra på soffan och sedan ställa mig på alla fyra över dem. Varsågoda och greppa en spene, liksom!

4 kommentarer:

  1. Madeleine Nilsson18 augusti 2009 kl. 22:45

    Mysigt ni verkar ha det. Kul att läsa att barnen mår bra och går upp i vikt. Orkar du med besök någon dag? Kram

    SvaraRadera
  2. Vilken UNDERBAR bild!!!! Om man ändå kunde få köpa en förstoring....
    K a j s a

    SvaraRadera
  3. Bra jobbat familjen! Clara och Mårten,om ni skulle bli sugna på att använda datorn som er duktiga mamma gör så finns det något som heter "blocket" som ni kan gå in på!Där kan man köpa saker. Kollade under barnartiklar och såg Ikeahyllor vita som ni kanske kunde ha saker i på erat rum. Mammma och pappa får naturligtvis bestämma så ge er inte av på egen hand till Karlstad för att köpa dom!! Kram godingar,ha en bra dag och puppa på! Mormor

    SvaraRadera
  4. Haha, så får det bli! Ser det hela framför mig... kom ihåg att dra ner rullgardinen först:)Kram Linda

    SvaraRadera