World Clock

måndag, augusti 10, 2009

Tjockisar

Idag har vi varit hos barnmorskan på barnavårdscentralen för första gången. Vi var jättenervösa inför vägningen eftersom vi så gärna ville att Mårten skulle ha tjockat på sig. Vi matar dem var tredje timme, och då fullkomligt trycker vi i dem mjölk. Ungefär som de tvångsmatar de stackars gässen vid produktion av gåslever. Så stod vi där framför vågen, siffrorna tickade iväg och stannade på 2405 g! De räknar med att bebisar går upp cirka 150 g i veckan men vår lille plutt har alltså gått upp 200 g på fyra dagar. Gött mos! Så det blir till att fortsätta tvångsmatningen tills han når upp till normalkurvan. Clara sköter sig och ligger bara lite under sin normalkurva.

1 kommentar:

  1. Hej Mamman!
    Jag kan inte med ord beskriva vad glad jag är för er skull!!! Bir alldeles tårögd när jag sitter och läser om er. Vilka fina namn ni valde, de passar väldigt fint ihop. Jag hoppas verkligen att allt är bra, jag kommer och hälsar på er nästa gång jag kommer till Karlstad.
    Massor av kramar från Kristina.

    SvaraRadera