World Clock

söndag, augusti 16, 2009

Mårtens utgifter

Idag hade min fästman lite otur. Mårten har fått lite blöjeksem och vi tänkte därför lufta huden en stund. Marcus lade sig i sängen med honom på magen. Innan han hann reagera fick han en gyllene stråle i ansiktet. Helt otroligt vilket tryck han måste ha, lillkillen. Inte ens vuxna karlar kan väl pinka över sin egen axel? Vi gav inte upp utan lade honom på plastad frotté i sängen med en blöja över brandsprutan, ifall det skulle hända igen. Det gjorde det inte... men det gjorde den andra sortens utgift! Det är rart med barn.

4 kommentarer:

  1. oj oj oj Marcus! som det kan bli, men det hade varit värre att få det sistnämnda i ansiktet:-)
    /svärmor

    SvaraRadera
  2. Haha,Louise det är så kul att läsa allt du skirver. Jag skrattar högt!! Supergulliga kläder mormor sytt, ho ä ju fantastisk!
    Kan dela med mig av ett räserbajshistoria: När Martin var liten och jag skulle byta blöja så började han helt plötsligt kissa..snabbt dit med en servett och jag och min kompis"Nasse" kunde skratta lite..sen kom prutten och bajset..det for rakt in i kaklet på andra sidan...då var det inge kul längre...!Så blöjbyten har jag respekt för!=)//Sara Ha

    SvaraRadera
  3. Eller som Ola...han lekte flygplan med Holly när hon var liten o fick en spya rakt ner i strupen, hahahaha!

    SvaraRadera
  4. I familjen skrattar vi mycket när vi berättar detta: Linus spydde på golvet, jag skulle lyfta honom därifrån och halkar mitt i spyan . Det var inte mysigt!!

    SvaraRadera