World Clock

tisdag, augusti 25, 2009

Semester

Idag har mormor varit barnvakt i 5 timmar! Under den tiden åkte vi till IKEA och tokhandlade. Det blev en bokhylla till kontoret, Billy såklart. Vi köpte även en sängstomme, vägghylla, ramar, sängkläder, blomma och lite annat krafs. Bilen blev i alla fall smockfull. Så full att vi var tvungna flytta fram framsätena så mycket det gick. Jag fick världens skrattattack efter att jag krånglat mig in bakom ratten. Jag satt ta mig tusan i framrutan och körde, som värsta pensionisten. Min högerhand fann inte växelspaken i början, för den var nu belägen i min armhåla...

Väl hemma fick vi någon timme på oss innan mamma skulle lämna tillbaka våra juveler. Då passade vi inte på att vila... nej, då skruvade vi ihop vår nya säng. Marcus hade en kontinentalsäng som man egentligen bara skall utrusta med fyra lösa ben. Men vi tryckte ned denna i sängramen, med följden att hela möbeln blev väldigt hög! Så hög att man var tvungen att hoppa höjdhopp för att komma upp i den. Fördelen är att man inte behöver ställa sig upp för att se efter hur småttingarna har det i spjälsängen, ty man ser det från höghöjdssängen. Men ju närmare himlen, desto bättre!

2 kommentarer:

  1. Tusen tack Louise och Marcus för att jag fick förtroendet att ta hand om era små juveler medans ni "tokhandlade" tror ni behövde det! för mig kändes det alldeles fantastiskt kul att jag klarade av att ha hand om dessa små underverk i 5 tim. jag är sååååååå stolt och lycklig!! Kram/mormor

    SvaraRadera
  2. Haha! Ser snarare ut som ni får børja hoppa STAVhopp :-D Sis

    SvaraRadera