World Clock

onsdag, augusti 12, 2009

Mamma Mu




Det är inte annat än att man börjar känna sig lite som en mjölkko. Marcus har döpt mig till Mamma Mu men det gör ingenting! Jag är överlycklig över att mina bröst fattade att de helt plötsligt skulle börja fixa mjölk åt bebbarna. Ibland känns det som att jag har fulla huvudet av mjölk för jag är en aning disträ och trögtänkt. Jag glömmer nämligen väldigt ofta att kolla blöjan. Marcus räddar de små liven med jämna mellanrum genom att kontrollera blöjinnehållet och finner väldigt ofta något gult som luktar creme fraiche. Louise, kollade inte du blöjan förut, är en vanlig fråga från Marcus. Nej skit, det glömde jag, är ett vanligt svar från mig. Man kan säga att jag har hand om inkomsterna och Marcus om utgifterna...

6 kommentarer:

  1. Mamma Mu är det du...
    Tänkte faktiskt också på henne! Det kan va Mama Donalds också! De har så jädra go mat där! Milkshakes av alla de slag och billigt också. "Bara å säga te så får en äte så möe en bare örker"
    Kajsa

    SvaraRadera
  2. Markus var nöjd så länge det luktar creme fraiche, helt plötsligt är det inte alls lika angenämt längre, brukar bero på att födointaget förändras (tack o lov) !!! Men faktum är att amning är ganska utmattande konstigt nog, så det är mest rättvist om ni delar på jobbet som Louise nämner. Sen är det bara att kämpa vidare på rättvisan, för när de blir lite större är det väldigt petnoga. Man kan säga att detta är lite förberedande som ni bara övar er på. Inte alltid så enkelt att förklara för två jämnåriga varför den ene inte får göra det som den andre nyss fått gjort.
    Sara o co.

    SvaraRadera
  3. Vad söta ni är allihopa! Förresten grattis på namnsdagen Clara,kommar nog och snosar på dig och brorsan om en stund vi kan inte få nog av er känns det som, ni är små underverk och vi är överlycklig över er! kram från mormor och morfar

    SvaraRadera
  4. Hahahah, vilken underbara bilder!! Det riktigt syns att de har lagt på sej lite grann...Grattis igen till era helt fantastiska Juveler!! Det är super kul att följa eran lilla familj!! Kram på er från Maria

    SvaraRadera
  5. Grattis i massor till er! Vilka godingar!!
    Extra grattis till lilltjejen på hennes första namnsdag! Kram Lars,Åsa,Emil och Hugo

    SvaraRadera